Zlato v kuchyni

20 Apr  0 Blog

Ak hľadáte pri varení náhradu pšeničnej múky, dobrou alternatívou môže byť kukuričná múka alebo krupica. My ju v našej kuchyni používame napríklad do polievok, konkrétne dnes sme ju pridali do mexickej polievky.
Kukurica obsahuje množstvo minerálov (F, draslík, Ca, Mg) a stopových prkvov (Mangán, Cu, selén, jód, Fe, Zn), je zdrojom bielkovín a vit. skupiny B (1,2,3,5,6 a 9), vit. C, E a provitamínu A, ktorý ako dobre vieme, posilňuje zrak. Kukurica má nízky obsah kalórií a veľa vlákniny, takže je to skvelá potravina pri redukcii váhy a podpore trávenia. Vitamíny B napomáhajú uchovaniu dobrej pamäte, zvýšeniu koncentrácie, pomáhajú rozvíjať fantáziu a kreativitu, zvyšujú odolnosť voči stresu. Nedostatok vit. B1 môže spôsobiť apatiu, depresiu či zábudlivosť.
Taktiež ochraňuje telo proti vstupu voľných radikálov, znižuje riziko výskytu rakoviny, infarktu a mŕtvice, má močopudný účinok, pomáha pri opuchoch nôh (ak je zadržiavaná voda v tele) a pri chudokrvnosti. Antioxidanty pomáhajú k peknej pokožke. Avšak všetko s mierou.

Používate kukuričnú múku alebo krupicu aj Vy? Máte nejaké obľúbené recepty, s ktorými by ste sa chceli podeliť? Napíšte nám :)

Prajeme Vám láskyplný slnečný deň.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>